english

O nie! Znowu ten upgrade!

Ile razy przechodziłeś przez upgrade systemu, instalację Service Pack’ów, zmiany legislacyjne w systemie? Ani razu? To nawet dobrze. Ten artykuł pozwoli Ci się na nie lepiej przygotować.

Pierwsza rzecz, o której myślimy patrząc na zmiany systemowe to kwestia ich przetestowania. Kto ma
to zrobić? Pracownicy działu IT? Jeśli macie Państwo kogoś na stałe wspierającego system kadrowo-
płacowy i dodatkowo znającego biznes oraz procesy to jesteście w kilku procentach szczęśliwców. Z reguły to tzw. Użytkownicy Kluczowi odpowiedzialni są zarówno za przygotowanie wymagań, przygotowanie scenariuszy testowych jak i późniejsze ich przetestowanie.

Można sobie wyobrazić jak bardzo pracochłonne to zadanie. Dobre testy zakładają sprawdzenie wszystkich procesów biznesowych od początku do końca, a jak wiadomo podczas wykrycia błędów i po ich naprawie przez firmę wdrożeniową, należałoby wykonać tzw regresję…

Gdzie na to wszystko Dział HR ma znaleźć czas? Jak pogodzić z reguły niską dostępność specjalistów HR z niebotycznymi oczekiwaniami IT co do szybkiego przeprowadzenia zmian systemowych? Szybsze testy nie zawsze idą w parze z dobrymi testami, więc pomoc doświadczonych Testerów z QuaTes to nie tylko oszczędność czasu, ale finalnie wzrost zadowolenia klienta i każdego pracownika. Warto się nad tym poważnie zastanowić.

Comments are closed.